יום שישי, 28 בספטמבר 2012

חוק חינוך חובה לכוווולם?

להלן מכתב שנשלח עוד היום לנציגנו בממשלה ובכנסת, אדון גדעון סער:

לכבוד: שר החינוך 
שלום רב,
 אנחנו זוג הורים לשלושה ילדים - האחד בן 4.5 השניה בת 3 והשלישי בן 4 חודשים. גם בעלי וגם אני עובדים משרות מלאות (אם כי אני כרגע בחופשה לצורך טיפול בילד לאחר הלידה). 
שנינו למדנו במערכת החינוך הממלכתית לאורך כל 18 שנותינו הראשונות, ולאחר מכן המשכנו לאוניברסיטה וכו'...
היום, בהסתכלות לאחור, אנחנו רואים עד כמה מערכת החינוך פגומה ולא מועילה לילדים.
אנחנו רואים את העוול הנעשה לילדים, את חוסר הצדק ברמה היומיומית של מספר מועט של מורים וגננות לילד, את הרמה הירודה של המחנכים ואת האלימות השוררת בבתי ספר ובגנים כתוצאה מהזנחה זו. בעלי ואני החלטנו, כי ילדינו לא יהיו שותפים להזנחה פושעת זו, והחלטנו להעניק להם את המיטב שאנו יכולים. כרגע הילדים בגנים פרטיים בשיטת מונטסורי, והם יהיו שם עד כתה א'. לצערי הרב, העלות של גנים אלו גבוהה מאד. אני משערת שהעלות היא העלות האמיתית הנדרשת לצורך חינוך ראוי לילד, ומס' אנשי צוות בהתאם. 
מאחר ובעלי ואני עבדנו כל חיינו, ושילמנו מיסים כחוק, אנו מצפים לקבל מהמדינה החזר מלא למיסים ששילמנו. בין השאר, מדובר כמובן בסיבסוד לימודים עבור ילדינו כחוק. 
מאחר שאנחנו החלטנו כי החינוך של המדינה לא מספק, והכנסנו את הילדים למוסדות יקרים יותר, איננו מצפים מהמדינה לסבסד את מלוא עלות החינוך הנדרשת, עם זאת, אנו מצפים לקבל תמורה זהה כמו כל אזרח אחר המשלם את מיסיו, ולקבל החזר כפי שמקבל ומושקע בכל ילד במדינה. 
(נניח שהמחיר שאנו משלמים הינו 2500 ש"ח לילד, וידוע כי הסיבסוד הממוצע לילדים במערכת החינוך היא 750 ש"ח מהמדינה לערך, נצפה לקבל סכום זהה מהמדינה , ואת השאר נשלים בעצמנו).אם מסתכלים בחוק חינוך חובה, פרק שלישי, סעיף 6 (2) ג' ד':

" (ג) ...רשאי השר, בצו, להורות כי מי שלא ניתן, לדעת השר, להבטיח לימודיו במוסד חינוך רשמי - ילמד במוסד חינוך אחר, ואוצר המדינה ישא בשכר לימודיו במוסד כאמור,
בתנאים שנקבעו בצו האמור.

 (ד) ...רשות החינוך המקומית כאמור או בעל המוסד, יהיו רשאים, באישור השר, לגבות תשלומים והחזר הוצאות, בשיעורים שהשר יקבע, בעד אספקה שהם נותנים לו,
ובעד שירותים שהם נותנים לו נוסף על השירותים אשר השר הגדיר אותם בתקנות כשירותים מקובלים. אישור השר וקביעת שיעור התשלומים והחזר ההוצאות בידי
השר טעונים אישור עם ועדת החינוך והתרבות של הכנסת." 

מאחר ובעתיד אנו מקווים להתחיל בחינוך ביתי, נצפה לקבל סכום זהה כדי לעזור בהקניית חינוך הולם גם בבית על כל הכרוך בכך. מאחר שהמדינה דורשת לעבור ועדות, ומאשרת את נושא החינוך הביתי ע"י אנשי חינוך משלה, היא מקבלת את הסמכות שלנו לחנך, מקבלת את רמת החינוך שנעניק לאחד מאזרחיה, ועל כן צריכה גם לסבסד זאת כפי שמקבל כל ילד אחר במדינה. 
להזכירכם במדינה זו, חוק חינוך חובה הוא אחד מזכויות היסוד, אולם חוק יסוד אחר מאפשר לנו את החופש לבחור את סוג ואופן החינוך בו אנו מעוניינים. 

בטוחני כי מבין אתה שאנו רוצים רק את הטוב ביותר עבור ילדינו, ועל כן אשמח לשיתוף פעולה מלא מצד משרדך,
וממך באופן אישי כאיש חינוך המעוניין לקדם את רמת החינוך בארץ, את הפלורליזם, ואת חופש הבחירה. 
מצפה לקבל הנחיות ממשרדך באשר להסדרת אופן ההחזר מהמדינה, ומקווה לקבל תגובה במהירות האפשרית.
בברכת חג שמח וגמר חתימה טובה
יפעת ועידו ג.ש.

העתק:  
הממונה על יישום חוק זכויות התלמיד


אעדכן בהמשך מהי תגובתו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה